Monday, 26 March 2007

ابوس ايدك...ارحمنــــــــــــى

جرس الموبايل بيرن..بيقول ترررن ترررن
حوالى الساعة 2 الضهر
لقيت واحد بيقول الو وبيتكلم بورسعيدى اصيل وتقريباً كده 30 سنة
شدتنى اوى اللهجة
قلت لما اكلمه زى ما بيكلمنى
واليكم الحوار
فتحى موجود
لا فتحى نزل
طب هو معاه العدة
قلتله طبعاً وجايلك على طول
طب بالسلامة
سلام
هيييييييييييييييييييييه نياعاعاععا هاهااهاهاها هوهوهوهو هىهىىهىهىهىهى
اشتغلت واحد يا جدعان وقلت لاخويا ده راجل بورسيعدى كده وانا كلمته بلهجته زى ما سمعتنى والراجل صدقنى
يا سلام عليك يا فقرى يا ابو الفقاقير

اتصل تانى مرة
الو فتحى نزل من امتى؟
لا حضرتك الرقم غلط
ازاى ده انا لسه متصل من شوية ع النمرة دى
لا جايز انت غلطت ولا حاجة
لاموأخذة يا كابتن
لا مفيش حاجة

اتصل تالت مرة ..خلاص بقى مش طالباه
قلت لاخويا ده واحد خنيق رد عليه وقول له ان الرقم غلط
اخويا قال له الرقم غلط وقفل

اتصل رابع مرة
الو
ايوة
يا كابتن انا متأكد انى اتصلت بالرقم ده وواحد قاللى ان فتحى لسه نازل
وانا بقولك مفيش حد هنا اسمه فتحى
هكدب عليه ليه
طب ماشى ماشى تشكر

بعد حوالى ساعتين اتصل خامس مرة
كنت هعيط يا عم كفايا انت هتستلمنى اليوم كله
ايوة
فتحى موجود
قلتلك للمرة الالف مفيش حد هنا اسمه فتحى
طب الموبايل ده بتاع سنترال ولا ايه
لا يا سيدى ده بتاعى انا
طب حقك عليا
سلام

المهم حوالى الساعة 7 بالليل خرجت اقابل واحد صحبى وانا فى الميكروباص
الموبايل بيرن ومشعارف اطلعه طبعاً


وعلى كوبرى مترو كوبرى القبة تحديداً

اتصل للمرة السادسة واول ما رديت قلت
والله العظيم الرقم غلططططططططططططططططط
انا متأسف يا كابتن
بس قول لفتحى انى هجيبه برضه
دى كانت اول مرة احاول اشتغل حد وآخر مرة
:(

80 comments:

3ashe2elro7 said...

لا صحيح فقرى فقرى
اول مره تشتغل فيها حد يحصل كده
كان الله ف عونك ما الدنيا كلها بتشغل بعضيها و مفيش حاجه من دى بتحصل
ربنا يقدرك و تستحمل

love4u said...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه


بس خالى بالك بعد 10 سنين سوف يحدث الاتى


ترررن ترررن ترررن
الو
فتحى موجود
لالالالالا
بس بابا اتصل على النمرة دى
و قلولو فتحى نزل

انا لما بكون مضايق ادخل هنا اضحك كتييييييييييييييير

عاشقة الوطن said...

ههههههههههههه
ايه ياعم اافقري
حتى كمان فى الاشتغالات فقري

لما يتصل بيك المرة الجاية اقوله فتحى بيسلم عليك وبيقولك النمرة غلط

IBN BAHYA said...

بس ما قلتلناش فتحي نزل راح فين؟


أرق تحياتي

مروة عوض said...

انت اللى جبته لنفسك متلومش غير نفسك وفتحي طبعا

SAKAyAR said...

فكرتني بواحد صاحبي فقري برضه ... كنت بسأله تعمل إيه لو نفسك ألحت عليك تضرب واحد ماشي ف الشارع على قفاه .... قاللي ما أقدرش علشان أنا فقري ممكن أضربه يطلع أبوه ظابط أو وزير ... ومصر كلها تديني على قفايا
بس ما قلتليش ... لما قابلت فتحي بقى عرفته إن الراجل اتصل؟؟؟؟

yousef said...

أنا فتحى حد أتصل بيا
regards

tamer said...

ههههههههههههه

شوفت
كمان تدين تدان

ولكل عملة وجهين

تحياتى

walaaz said...

طب مش كنت تشوف حكاية العدة ايه؟

أحسن تلاقى فتحى دا ورطك فى تنظيم ارهابى من غير ما تاخد بالك والدنيا قلق اليومين دول :d

كراكيب نـهـى مـحمود said...

طب فتحي قالي ايه لما حكيت له ؟؟؟؟

The Alien said...

لا دا إنت مش طبيعي
إنت فيك حاجة غلط
دا الدنيا كلها نازلة إشتغالات ف بعض
ومحدش واخد باله
وإنت بس عشان حاولت يقوم فتحي هو اللي يشتغلك

بجد بتضحكني
تحياتي

شيماء الجيزى said...

إذن هى الحرب....
بقى كده يا فقرى
بتحاول تشتغل واحد بورسعيدى
شوفت ربنا عمل فيك ايه
عشان بس
متحاولش تقرب ليهم
وخد بالك
نمرتك اداها لكل قرايبه
وهيتصلوا بيك
فى محاوله للبحث عن فتحى
الله يخ...
ولا بلاش
الطيب احسن يا فتحى

ملكش دعوه بالبورسعيديه تانى
مفهوم؟

الا قولى
فتحى نزل
صح؟

Rivendell** said...

من أعمالكم وسلط عليكم



هههههههه


الا فتحي نزل ولا لسه صحيح!!

shayma said...

مهو انت الى جبته لنفسك يعنى ملقيتش الا فتحى يا راجل :D .nice blog and post

Iskanderani said...
This comment has been removed by the author.
Iskanderani said...

مساء الخير,
والنبي سلم ليٌ لي فتحي وقول له انا جي تانى بس اخلَصْ السكشن ده وأجيب العده وحاجى علي طول اصل الطلبه النهارده فقريين موش عايزيين يفهموا الدرس

سلام يافقري

safa7_karmooz said...

هههههههههههههههههههههه

يخرب بيت الكفرة يا جدع

تانى مرة اادخل من هنا واتهلك من الضحك

ههههههههههههههههههههههههههههههه

شكلك بتقول اللى بنعمله فى الناس بيطلع علينا

ههههههههههههههههههههههههههههه

بطل تشتغل الناس بقى ...طالما انت مش قده...بس كده ااقدر ااقولك انت على اولى الخطوات فى عالم الاشتغالات

علي الألفي said...

خد بالك المدونين في بورسعيد هاينزلوا عليك يقطعوك و تتباع في التجاري حتت

بس انت اخدت موبايل فتحى من امتى دانا لسة مكلمه من سنتين و كان معاه الرقم ده

علي البورسعيدي

بنى أدم مع وقف التنفيذ said...

احسن .. عشان تحرم

micheal said...

ههههههههههههه...يخرب عقلك..ده أنا كنت فاكر نفسي الفقري الوحيد في البلد دي...ممكن أعرف اسمك بالكامل..أصلي شاكك أن احنا ممكن نطلع قرايب في النهايه..هههه
تحياتي

copa said...

نيهاهاهاهاهاههاا مش اد الاشتغلات بتشتغلوها لييييييييه ها بيتشتغلوها ليه تستاهل يا برعي بس قولي هو كان كارت ولا خط

LAMIA MAHMOUD said...

عشان تحرم

نبيــذ said...

ههههههه انت مسخره

تخاريف said...

ههههههههههههههههه

سورى يعنى...
الفقرى لما يشتغل...
:D
:D

مجهول said...

شب فقري
انته عارف لو حد عملها معايا
حعمل فيه ايه؟
مش مهم
مدونتك جميله وخفيفه اوي وزي ماقلتلك عندي شكلك انسان مش فقري بس ودمه خفيف كمان
تحياتي
من فتحي

WhiSpeR said...

الراجل صعب عليا أوي
أنا أول مرة أحط تعليق في البلوج بتاع حضرتك
بس أصل الموضوع دة دحكني بجد
مشكلة فعلا
بس أهم حاجة إن حضرتك اتعلمت ما تشتغلش حد تاني


كنت عاوزة أستئذن حضرتك بس أحط البلوج بتاع حضرتك في البلوجات الصديقة عندي؟؟؟

محمد العنانى said...

بعد التحيه
علشان تتعلم متشتغلش حد بس رجاء ضرورى اعرض نفسك على اقرب دكتور احسن باين عليك انك فقرى اوى
ههههههههههههه
انا بهرج بوست ظريف نتعلم منو منشتغلش حدا بدل ما هو يشتغلنا

FloNa said...

:) :)


حصلت قبل كدة معايا اشتغلنا انا وزمايلي في الكورس واحد صعيدي


بس بجد بجد صعب عليا

:)


لكن الصعيدي مرجعش يتصل تاني :)

شادي أحمد said...

أسعد الله صباحك كما اسعدت تدوينتك صباحي

ربنا ما يحرمنا من ( فقرك ) يا جميل

shabfa2re said...

3ashe2elro7
لا ما انا حرمت اشتغل حد خلاص
ميرسى لردك ونورتنى

shabfa2re said...

love4u
لا ما انا عملت حسابى وغيرت رقمى
نورتنى يا جميل
D:

shabfa2re said...

عاشقة الوطن
هههههههههه
ما انا خلاص غيرت رقمى واحترم من فتحى وصحبه

shabfa2re said...

IBN BAHYA
حبيب قلبى اللى على طول منور ولاد البلد
ياريتنى كنت اعرف فتحى كان زمانى خلصت من الراجل ده
نورتنى يا حومبى

shabfa2re said...

مروة عوض
ما اخدش منكوا كلكوا الا لماضة
يعنى ادعى عليكو تقعوا فى ايد الراجل بتاع فتحى ده
P:

shabfa2re said...

sakayar
ههههههههههههه
لا قول لصحبك ان البلد كلها مهمة فعلاً
وبالنسبة لفتحى
كان يوم اسود لما سمعت اسمه

shabfa2re said...

yousef
لا يخويا انت يوسف
وانا ناقص كمان فتحى يطلعلى هنا

esraa said...

انت مش عارف ان عيب انك تشتغل الناس.
أديك جيت تشتغل الراجل, قمت اشتغلت نفسك, وينفع كده, ده انت عملت مشكله لفتحي.
يالا سلام

shams said...

أما لو الراجل ده فتح مدونتك وعرف انك بتشتغله .. اكيد هيبعتلك فتحي

اللي حصل ده أكتر حاجة ممكن اطبقها عالمثل اللي بيقول : الكدب ملوش رجلين .. تليفون وايدين بس

ههههههههه بجد عسسسسسسسسسسسل

دعاء عادل said...

ههههههههههههههههههههههههههههه
عشان تحرم تشتغل حد تانى
تستاهل

khaled said...

يا ابنى هى من الاول اشتغالة
حد قالكوا اعملوا فيها جدعان
طب اعملوا
جدعون
ههههههههههههههههه

Anonymous said...

جامدة موووووووووت يا فتحي قصدي يا مودي
فقري فقري يعني هههههههههه



سوسو كعب الغزال

باشا said...

اه ههههههه
مرة واحد تبت فضل يكلمني ومصر على إني الحاج أحمد، كلمته بالزوق كزا مرة لحد ما زهقت فقلتله: أيوة ياعم أنا الحاج أحمد ، عايز ايه يا عرس؟

shabfa2re said...

tamer
نورتى يا جميل
بس انا خلاص حرمت
D:

shabfa2re said...

walaaz
لا ارهابي ميييييين
دول فى البتنجان
نورتنى يا جميل
وعلى العموم يا جدعان اتا حرمت اشتغل حد
مش مصدقين ليه بس
D:

shabfa2re said...

كراكيب نهى محمود
ياريتنى كنت طولت رقبة فتحى ده
نورتينى
D:

shabfa2re said...

The Alien
شوفت بقى
الدنيا كلها نازلة اشتغالات
بس عشان انا غلبان يعملوا فيا كده
:(

shabfa2re said...

شيماء الجيزى
يا فرحتكو يا بورسعيدية فيا
بس تحسبلى نقطة انى اشتغلت الراجل مرة
P:

shabfa2re said...

Rivendell
ياااااااه كلكو قلبكو اسود كده
ما قلنا تبنا
ومش هفكر اشتغل حد تانى
D:

shabfa2re said...

shayma
ما انا خلاص حرمت بقى
D:
thanx

shabfa2re said...

Comment deleted
ليه تمسح الكومنت يا جدع انت
انا مخاصمك
D:

Sharm said...

هههههههههههههه

انت اللى جبت ده كله لنفسك

shabfa2re said...

Iskanderani
هسلملك عليه يا جميل
بس لما الاقيه الاول
P:

shabfa2re said...

safa7_karmooz
نورتنى يا جميل والحمدلله ان البوست عجبك
بس اولى خطوات الاشتغالات ايه
انا توووووووبت خلاصصصصص

shabfa2re said...

علي الألفي
ههههههههه ماشى يا عم عشان انت بورسعيدى بس هفوتهالك
P:

shabfa2re said...

بنى أدم مع وقف التنفيذ
شكراً يا حاج تهامى ماشى ماشى
تتردلك فى الافرح
P:

shabfa2re said...

micheal
نورتنى يا معلم
اسمى شاب فقرى
P:

shabfa2re said...

copa
لا يا حومبى هو شكله كان كارت
وبعدين ما انا قلت انى حرمت
بطلوا شماتة بقى
D:

shabfa2re said...

LAMIA MAHMOUD
حرمت خلاص
مع ان شكلكوا كلكوا بتحصل ليكو نفس المواقف
بس مخبيين
P:

shabfa2re said...

نبيذ
الحمدلله ان البوست عجبك
ونورنى
4 ever

shabfa2re said...

تخاريف
ايوة قدرى بقى اعمل ايه
D:

shabfa2re said...

مجهول
ميرسى لذوقك نورتنى
يا حاج فتحى
D:

shabfa2re said...

WhiSpeR
نورتينى يا فندم بتعليقك وانا اتعلمت خلاص
وشرف ليا اكيد ان حضرتك تضيفى لينك مدونتى عندك

shabfa2re said...

محمد العنانى
شكرا يا عنانى لردك
والحمدلله ان البوست عجبك

shabfa2re said...

FloNa
ميرسى لردك
بس ابعدى عن الصعايدة
دول قرايبى
P:

shabfa2re said...

شادي أحمد
ميرسى يا حومبى
وانت اللى اسعدتنى بردك ده

shabfa2re said...

esraa
ما انا قلت انى حرمت ياجدعان
وبعدين مشكلة ايه ا للى عملتها لفتحى
ده هو نفسه مشكلة

shabfa2re said...

shams
ايوةةةةةةة تليفون وايدين وفتحى باشا
بس ما اعتقدش ان شلة الانس دى ليها فى النت عشان يشوفوا موضوعى ده
بس انا الحمدلله حرمت
اوعى بقى تحاولى تشتغلى حد
P:

shabfa2re said...

دعاء عادل
يا شماتة ابلة ظاظا فيا
كلكوا شمتانين
قال يعنى ما حاولوش يشتغلوا حد وفشلوا
اعترفى
P:

shabfa2re said...

khaled
ولا جدعون ولا جدعين
انا حرمت يا باشا

shabfa2re said...

كعب الغزال
ههههههههههههههههههه
ديناصورررررر

shabfa2re said...

باشا
حظك فقر انت كمان يا جميل
بس ما تشتموش يا جدع
:)

shabfa2re said...

sharm
اااااااااااااه ده كان يوم
اسود يوم ما حاولت اشتغل الراجل ده وفتحى بتاعى
يلا اهو اتعلمنا حاجة
D:

الدبور said...

طيب عموما لم تشوف فتحي تقوله ييجي بسرعه

shabfa2re said...

الدبور
لأ...مش هقول له بقى
P:

شيرين said...

ههههههههههههههه أول مرة ادخل على البلوجر ده بس عجبني جداااااا وبصراحة تستاهل عشان مش تشتغل لحد تاني

shabfa2re said...

شيرين
طب الحمدلله ان البوست عجبك
وانا حرمت طبعاً اشتغل حد
D:
نورينى
4ever ba2a

Mr - LoNeLy said...

هههههههههههههههههههههههههههه

اظاهر فتحى ده مطلع عين الراجل ..

مصيبة لتكون انت فتحى و متنكر فى مودى يا مودى هههههههههههههههههه

ayooya said...

ههههههههههههههههه
ماتحرمش ماتحرمش
بس تستاهل
هههههههههههههههههه
هههههههههههههههههه
هههههههههههههههه

Anonymous said...

福~
「朵
語‧,最一件事,就。好,你西...............................................................................................................................-...相互
,以讓>它使...................

Anonymous said...

福~
「朵
語‧,最一件事,就。好,你西...............................................................................................................................-...相互
,以讓>它使...................